Wieden+Kennedy (W+K) is een internationaal reclamebureau wat in 1992 hun eerste internationale vestiging in Amsterdam opende. Ze staan met name bekend om hun Nike-campagnes, maar leverden ook creatieve content aan onder andere Duolingo, Huis Marseille, Samsung, KFC en Facebook.

W+K & ADI

In onderstaande (Engelstalig) artikel van I Amsterdam bespreken ze hun visie, het belang van diversiteit voor hun werk, én de voordelen om als bedrijf in een hyper-diverse stad zoals Amsterdam gevestigd te zijn. Zo stelt Blake Harrop, managing director van W+K Amsterdam, dat het relatief makkelijk is om divers talent te vinden in een stad als Amsterdam waar ontzettend veel verschillende nationaliteiten aanwezig zijn en vertegenwoordigd worden. Je moet er echter wel je best voor doen om deze talenten binnen te halen én houden. Harrop onderstreept het belang van verschillende perspectieven binnen een team – niet alleen voor het maatschappelijk belang, maar vooral om een zo creatief en inclusief mogelijk product aan je klanten en opdrachtgevers te kunnen bieden. Over Amsterdam – Divers & Inclusief zegt Harrop: 


“I was put in touch with ADI after getting in contact about a law which prevents us making diversity data public with regards to gender and race. I’m very encouraged to hear that the city is putting in place initiatives to share information, find good solutions, and make sure that everyone has access to that” 


Diversiteit opent de weg naar nieuwe doelgroepen, zoals Nike bewees met hun succesvolle swimwear-lijn voor vrouwen met een hijab. Zie hier één van de reclames die W+K voor Nike maakte.

Automatic Translation »